...Načo slzy... Načo smútok... Veď pre mňa je smrť ako sviatok

Recenze Lies for The Liars

10. ledna 2009 v 17:53 |  The Used
Když nějakou kapelu po vnitřních sporech konečně opustí opovrhovaný a neoblíbený člen, který podle jejích vlastních slov brzdí vývoj a komplikuje tvorbu, čekali byste, že poté, co se tak stane, ta dotyčná parta natočí jinou lepší, desku. The Used po společném rozhodnutí vyhodili před nahráváním nového alba problémového bubeníka Brandena Steineckerta, vypůjčili si do studia chlapíka z Good Charlotte a po celkové změně nálady v kapele se dalo jen stěží očekávat, s čím kapela vyrukuje.

Pravděpodobně nejvýraznější změnou, můžeme říct, že k lepšímu, je nálada celé nahrávky. Většina skladeb se pohybuje na rozmezí rychlého a pomalého tempa, jednotlivé názvy ani texty nejsou příliš pozitivní, což v celkovém dojmu působí dost melancholicky. Přidáme-li také základní stavební faktor The Used, frontmana Berta McCrackena, který se svým byť úplně nedokonalým, především u těch pomalých částí, ale za to pěkně uhrančivým hlasem pohybujícím se na pomezí mezi zpěvem a řevem, dostaneme vcelku líbivou kombinaci tónů a melodií, které do sebe krásně zapadají.

Instrumentální projevy jsou po dobu necelých čtyřiceti minut na stejné úrovni. U žádné ze skladeb nijak výrazně nevyčnívají, což je na jednu stranu dobře, protože celý poslech působí dojmem kompaktnosti, na stranu druhou chybí nějaký výraznější um - pěknější kytarové sólo nebo vyhrávka, basová linka, cokoliv. Tyto nedostatky se ovšem kapela vynasnažila zastínit kopou nejrůznějších efektů nebo houkáním, vzdechy, plácáním, kopáním, smyčci či oblíbeným piánem. A musím říct, že úspěšně. Když už vám totiž třeba taková malá melodie složená jen ze zvuků lidského těla nebo plechovky nejde moc přes uši, musíte se alespoň poklonit před notnou dávkou originality.

"Lies For The Liars" není díky těmto někdy lehce přehlédnutelným chvilkám rozhodně album na jeden večer, vyžaduje čas a trpělivost v

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.